kl 15:45
vad ska jag göra?

fan, det regnar in i köket! idag öser regnet ner över göteborg, vilket i och för sig inte är ovanligt MEN idag är det värre än på länge. vi har en gammal ventil ovanför diskbänken, det är nya ventiler insatta på andra ställen så jag tror inte att denna används längre. det har haglat in där innan men det haglar inte så ofta så jag har inte brytt mig. men nu regnar det altså in!!!!

ska jag få panik? ska jag i typiskt skräckfilmsscenario springa runt topless med mina gigantiska bröst och skrika högt när jag rundar ett nytt hörn? ska jag torka upp?! (självklart vill jag inte det för då finns inget bevis kvar på att något sånt här dramatiskt hänt just mig) ska jag förstora upp händelsen och ringa alla jag känner för att berätta den stora nyheten? (bara för att detta är det största som hänt mig sen jag upptäckte vad klitoris var till för). eller ska jag vara kool-lugn och ringa hyresvärden? eller ska jag ringa hyresvärden och panik-skrika i falsett "det regnar iiiiiin"!!!111!!2"?

så många val i livet. inte konstigt att folk blir handlingförlamade och bara passivt tittar på när hemska saker händer.

Inga kommentarer: