kl 11:59
precis som julafton

idag är det stora röjar dagen här i vårt kvarter. de har ställt ut containrar som man få slänga sina grovsopor i. det står en gigantiskt container nedanför vår balkong, och där ute tänker jag sitta och spana om någon slänger något fint som jag kan adoptera istället för att det ska hamna på tippen. bästa sättet att shoppa på! lite som julafton. samma spänning i alla fall. helt klart lycka i en liten ask, eller i det här fallet en jäkligt stor container. första vändan jag var nere i morse så hittade jag den här lilla nyckeln, den blir ett tjusigt smycke tänkte jag. jag gillar tanken på att det som är någon annans skräp är en annans skatt.

4 kommentarer:

gittilou sa...

nej vad fiffigt! hittade du nåt mer fint?

balkongbordet köpte jag på rusta förra våren, de borde ju finnas i år igen, så dra dit och kolla! annars borde den modellen finnas nån annanstans. gå på jakt! (:

kram!

Elin Karlsson sa...

åh, tack! jag ska hålla utkik! det var ju liksom alldeles lagom stort också, andra balkongbord brukar vara så stora och klumpiga. det där ser litet och nätt ut :)

nej men jag ska gå ner sen och se vad jag kan hitta :)

annamis sa...

Åh, där hade jag velat vara med! Älskar att gräva i det andra slängt. Hm, det lät vulgärt. I alla fall så hade det varit kul att rota lite.

Elin Karlsson sa...

annamis: haha :) javisst är det kul! konstigt vicken kick det kan ge ändå. lite skattjakt övert. den enes skräp är den andres skatt ^