Var sak på sin plats
Idag är det "stora-lägga-tillbaka-saker-på-sin-plats-där-de-hör-hemma-dagen", för nu är jag helt frankt trött på röran här hemma. Det står saker överallt på ställen där de inte ska vara, disk (inte mycket men likväl disk att diska), dammråttor att dammsuga (båda kaninerna fäller så det ligger stora sjok längs golven), packa ur och ställa upp resväskorna som tar upp en massa plats på vinden, städa kaninburen, damma av ytor, hänga in alla kläder som ligger i en stor hög, gå ner till soprummet med all bråte.. ja, ni fattar, listan är lång.

Det är inte så att vi är stökiga av oss eller så, det bara byggs upp ibland, ni vet.

Varför kände jag att det här var värt ett eget blogginlägg? Kanske genomför jag det och sporrar mig själv, får tummen ur liksom, om jag basunerar ut för världen att nu jävlar gör'jat! Sen skrev Gittan så bra om struktur och kontinuitet som i sin tur föder effektivitet som jag kände igen mig ganska mycket i.
När jag ska ta mig för saker (ofta städa, för det är så tråkigt) så ploppar alltid tjugo (mycket roligare) andra nya saker upp och jag glömmer liksom bort vad jag höll på med och går vilse i mitt eget huvud så då brukar listor fungera bra.

Hur gör ni för att inte gå vilse i era egna huvuden? Hur gör ni när ni ska exempelvis göra en tråkig sak som att städa?

Translation: Today is dedicated to cleaning and putting back things to where they belong.

2 kommentarer:

emma sa...

Jag är inte heller en städälskare, vissa verkar verkligen tycka om det. Jag får med ge mig den på att nu ska här städas, för man mår ju inte bra att leva i stök för länge. Jag har med ett par damråttor som ska damsugas upp snarast! Det där med struktur och listor är bra skit tänker jag, annars vet man liksom vart man ska börja ibland om det är mycket som snurrar i bollen. KRAM!

emma sa...

Rätting:
"...annars vet man liksom INTE.."