Jag tipsar
Nu ligger filmen Kronjuvelerna uppe på Svtplay som en serie i tre delar. Jag har precis sett de första två och känslorna bara vällde ur mig. Jag brukar ha svårt för svensk film men herregud så bra den är! Karaktärerna, berättelsen, dekoren, alles! Nu kan jag knappt bärga mig tills jag får se den tredje och sista delen.

Medan jag håller på å tipsar så kan jag komma med ett boktips också, nämligen Niceville av Kathryn Stockett. Det var längesen jag försvann så in i en bok, ja det var längesen jag läste annat än kurslitteratur. Igår sträckläste jag den för att få reda på hur det skulle sluta fast jag inte ville att boken skulle ta slut eftersom den var så bra.


Och ett tredje och sista tips: Olof Wretlings vinterprat i P1 som man finner -> här <-

ps: det blev visst ingen kalender idag heller, men däremot testskruvade jag med skruvdragaren jag fick i julklapp. Så nu ska det väl inte vara så svårt att få sakerna på rätt plats, ordning å reda! Nedan skådas bildbeviset.

Translation: I just finished reading Niceville by Kathryn Stockett. If you haven't allready read it, do yourself a favour and read it. I loved it. I also love that the swedish movie "Kronjuvelerna" is available for streaming on the swedish television networks website.

2 kommentarer:

gittilou sa...

nu när jag läst ditt omdöme ska jag ge kronjuvelerna en chans till! kollade på jobbet, det kanske var det som gjorde att jag inte fastnade? och igår missade jag det ju av förklarliga skäl. har skitmycket tv att ta igen eftersom det är så mycket bra och det krockar i kanalera. å börjar brinna å så. och tack för boktips, men först ska jag läsa ut "artighetsreglerna" och sen boken jag fick av dig <3

Elin Karlsson sa...

Ja guh på jöbbö fåren junte nå ro inte.. gör ett nytt försök :) jag såg den sent på kvällen, ensam, när man lätt bli lite sentimental och känslösam. men jag tror jag ahde gillat den annars med iofs.. :)

Åh ja gört! Jag sa ta mig an min nästa julklappsbok, eating animals an john saffran foer.