En vardagshjältinna å så lite gnäll
Vi ska inte någon mer uppståndelse övert för flickebarnet behöver lugn och ro, men jag ville bara ta å berätta att Gittan numera inte bara är min privata hjältinna utan även andras, igår räddade hon sig själv och sina grannar från att brinna upp i en lägenhetsbrand. Hon anser sig nog inte vara någon hjältinna själv inte, blygsam som hon är, men i mina ögon är hon alla dar en hjältinna, lägenhetsbränder eller inte.

Min kära fader, brandmannen, blev minsann impad han med (han hade ju läst omet i tidningen å allt). Jojo!

Ja å så till gnället då... Fan vad det ska va kallt här! Jag sitter i soffan och spelar tv-spel med (helt seriöst) vantar på. Skare va så!?


Translation: Gittan is not also my own personal hero, yesterday she helped her neighbours when a fire broke out in their apartment. My father, the fireman, was very impressed by her.

1 kommentar:

emma sa...

Ja jisses! En true hjältinna!