kl 18:04
vintertrött

det är inte bara mitt humör som är vintertrött, det är även min hud. så fort temperaturen visar på minsta minusgrader så torkar och spricker den. smärtsamt och allmänt träligt. jag har aldrig varit en tjej med tusen cremer och parfymer i badrumsskåpet. hallå jag tvättar ansiktet med lavendeltvål som jag gjort själv!
jag avskyr när jag blir medsläpad till parfymavdelningen för att lukta på allt som ändå bara stinker sött, och så börjar jag nysa och går därifrån. jag har fått i present en mängd olika cremer och lotions men återgår alltid till parfymfria produkter. milt och skonsamt.

ah. men så idag, då tröttnade jag helt på att se ut som ett glåmigt russin i ansiktet och begav mig till the body shop. väl där, som ni kan se, skämde jag bort mig själv lite grann.

ps: jag kan försäkra er om att detta fortfarande inte är en smink-blogg.


translation:
i've never been much for beauty products but today i really gave myself and my winter tired skin a treat from the body shop.

3 kommentarer:

Johanna (Tokyo - Love) sa...

Damn, trodde du gått över till smink-blogg nu. hahah, gillar verkligen den lilla parentesen.*

gittilou sa...

men guvagött att unna sig lite. min hud är också helt omöjlig när det är kallt, fenuril är ett hett tips mot torrhetskli.

Elin Karlsson sa...

haha.

tur att jag inte gjort det, puh! :)

tack för tipset gittan. får bli sen när min ny morotscreme är slut :)